Nenajdeme na světě obchodníka, který by se uživil, aniž by měl zákazníky a od těchto plynoucí finanční příjmy. Obchod a peníze nevyhnutelně patří k sobě, a tudíž k sobě patří i obchody a jejich zákazníci. A kdyby nějaký obchod dost zákazníků neměl, bude jeho majitel třít bídu s nouzí a nakonec zřejmě zbankrotuje, nenajde-li způsob, jak to tu dát do pořádku.
Běžné obchody tak potřebují, aby do nich chodilo dost platících lidí, a obchody internetové potřebují vysokou virtuální návštěvnost, dostatečný zájem ze strany internetové veřejnosti.
Jenže ono se může kterémukoliv obchodu, ten internetový nevyjímaje, někdy stát, že tu návštěvníků není tolik, aby se obchodování vyplácelo. A třeba takový internetový obchod tak může mít i naprosto ideální nabídku, avšak navzdory všem předpokladům, které mu internet nabízí, si přízeň veřejnosti nezíská. Nikdo z oněch pomalu nekonečných zástupů uživatelů internetu sem nemíří, nikdo tu tedy ani neutrácí peníze. A to je zlé.
Proč je tomu tak? Obvykle proto, že lidé takový e-shop nenajdou v internetových vyhledávačích. Tedy nenajdou ho dříve, než je tu hledání omrzí. Internetové vyhledávače totiž jednotlivé podobné nabídky hodnotí, posuzují, a podle toho, jak jim připadá která nabídka na kterém webu ideální, také řadí relevantní nabídky do seznamu. A lidé pak využijí z onoho seznamu jen to nejdostupnější, maximálně několik prvních nabídek.
A když nějaký e-shop takto vpředu není a trpí kvůli tomu, že už ho nikdo nechce pracně hledat? Pak je záhodno tento obchod optimalizovat pro internetové vyhledávače.
Díky tomu, že existuje SEO pro Shopify i SEO pro Shoptet, se dá internetový obchod založený na takové platformě zdokonalit tak, aby vyhovoval internetovým vyhledávačům. Ty ho pak za to nabídnou daleko efektivněji hledající veřejnosti a návštěvnost začne utěšeně narůstat. A s ní i výdělky.