Není pochyb o tom, že dnes jsme stále více a více závislí na technologiích. Ty se naopak stávají stále přístupnější a stále více nám usnadňují život. Stačí si jen představit první počítače – a dnes se nám vejdou do kapsy.
To ovšem mimo jiné také znamená, že prakticky žijeme nejen v reálném světě, ale také v tom virtuálním. Zvlášť od té doby, co se internet stal mnohem dostupnějším, díky levnějším chytrým mobilním telefonům a počítačům a také volných wi-fi sítích, které najdeme na mnoha veřejných místech.
Na internetu dnes děláme prakticky vše – seznamujeme se, povídáme si s přáteli, sledujeme filmy či seriály, posloucháme hudbu, pracujeme, ale také nakupujeme. A právě tato poslední činnost nás přivádí k otázce: je samozřejmě jasné, že vlastní internetová stránka či virtuální sídlo firmy je pro ni výhodné. Je ale skutečně nezbytné pro její přežití na trhu?
Pokud vezmeme v úvahu velké nadnárodní koncerny, tak zde je samozřejmě odpověď jasná. Koneckonců, nekomunikují pomocí něj jen se svými zákazníky, ale také s dodavateli a dalšími lidmi, důležitými pro hladký chod takového kolosu.
Ovšem co malé, rodinné firmičky? Co když si někdo založí například malou restauraci či kadeřnictví? Potřebuje i on být na internetu? Přeci jen, stěží za ním budou jezdit zákazníci z celé republiky, alespoň ze začátku. A přece, jsou to právě tyto malé firmy, které z tohoto mohou profitovat nejvíce, a často bez toho, že by byly na internetu, snadno zkrachují. Proč?
Jednoduše proto, že lidé si cokoliv, ať už kadeřnictví, restaurace, či třeba železářství, hledají právě na internetu. Očekávají, že zde najdou adresu prodejny, otevírací dobu, jméno vedoucího a telefonní kontakt. Dnes jsou totiž minulostí telefonní seznamy s čísly a adresami firem. Pokud tedy nikde neuveřejníte, že jste na trhu, pak nemůžete čekat, že by k vám přicházeli zákazníci – koneckonců o vás nebudou vědět!
Proto využijte třebas i portálu nabízejícího web zdarma a stránku si udělejte. Věřte, že se vám to vyplatí.